Czym jest modernizacja?
„Modernizacja to zespół czynności organizacyjno-technicznych, zmieniających konstrukcję lub parametry techniczne dźwigu w stosunku do pierwotnych ustalonych w dokumentacji technicznej, mających na celu podwyższenie poziomu bezpieczeństwa eksploatacji”
WYMAGANIA
• UDT – SNEL-PN EN 81-80:2003 – Lista 74 zagrożeń w obecnych dźwigach – standard przyjęty w UE
• EN81-1 i -2 A3:2009 – Funkcja ucieczki kabiny z przystanku ACD zabezpiecza przed ruchem kabiny w momencie gdy drzwi kabiny są otwarte. Dzięki tej funkcji pozycja kabiny windy jest ciągle monitorowana. Ogranicznik zostanie wyzwolony i aktywuje chwytacze, jeżeli wykryje ruch kabiny w momencie gdy drzwi kabiny będą otwarte.
• W Polsce należy zmodernizować ponad 70 tys. dźwigów
• Obowiązkiem modernizacji objęte są dźwigi instalowane przed 1 majem 2004 r.
• Obecnie ponad 40 tys. dźwigów w użyciu, montowane było w latach 1970-1990.
Nasza firma to nie tylko dostawca urządzeń dźwigowych do różnych typów budynków, to również dobry doradca mający ponad 50-cio letnie doświadczenie. Wychodząc naprzeciw życzeniom klientów, proponujemy przeprowadzenie modernizacji etapowej. Jest ona polecana szczególnie tam, gdzie jednorazowa, kompleksowa modernizacja jest zbyt dużym obciążeniem finansowym. Modernizacja prowadzona etapowo to określona od A do Z koncepcja stopniowego odmłodzenia dźwigów przez zastępowanie zużytych, przestarzałych zespołów nowoczesnymi i ekonomicznymi w eksploatacji. Modernizacja wykonana etapowo pozwala użytkownikom lub inwestorom na rozłożenie wydatków na modernizację w czasie. Koncepcja modernizacji etapowej daje gwarancje, iż wydane środki są inwestycją w przyszłość, w kierunku osiągnięcia celu jakim jest posiadanie nowoczesnego, komfortowego i energooszczędnego dźwigu.
Etapy modernizacji dźwigów
ETAP I
Wymiana systemu sterowania
- Zastąpienie przestarzałego systemu przekaźnikowego systemem mikroprocesorowym.
- Mikroprocesorowe sterowanie jest elastyczne, łatwe do programowania i dostosowuje pracę windy do potrzeb użytkowników.
- System wykrywa i dopasowuje się do natężenia ruchu, co optymalizuje jego działanie.
- Zastosowanie falownika umożliwia płynną regulację prędkości, co zwiększa komfort jazdy i obniża zużycie energii o około 30%.
- Możliwość połączenia do czterech wind w system grupowy oraz integracja różnych typów napędów i systemów drzwi.
ETAP II
Wymiana zespołu napędowego
- Modernizacja obejmuje montaż nowych zespołów napędowych (WSR 200, WSR 201, MR 12, MR 17, MR 21).
- Napędy są dostosowane do udźwigu od 300 kg do 3200 kg i prędkości od 0,25 m/s do 2,5 m/s.
- Wyposażone w przekładnię ślimakową i elastyczne podkładki dla lepszej izolacji akustycznej.
- Nowe zespoły napędowe są optymalnie dostosowane do modernizacji istniejących systemów napędowych.
ETAP III
Wymiana kabin i drzwi
- Zastąpienie drewnianych kabin metalowymi z drzwiami, co zwiększa bezpieczeństwo i odporność na wandalizm.
- Wystrój kabin wykonany z niepalnych i wytrzymałych materiałów.
- Wymiana drzwi szybowych na półautomatyczne lub automatyczne, wykonane ze stali nierdzewnej lub malowane.
- Nowy napęd drzwi z zamkniętą pętlą sprzężenia zwrotnego zapewnia precyzyjną i bezpieczną pracę drzwi.
- Elektroniczny regulator napędu drzwi zwiększa precyzję i niezawodność działania, zmniejszając ryzyko awarii.
Te trzy etapy modernizacji zapewniają stopniowe unowocześnienie wind, dostosowanie ich do aktualnych norm bezpieczeństwa i możliwość dostosowania kosztów modernizacji do możliwości finansowych inwestora.